Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ole og Judy`s prosjekt/familiebil

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Enig med Typhon! Så litt spinkelt ut.Men holder vel så lenge man ikke krasjer,bråbremser osv.. Kan anbefale deg å bruke flattstål med f.eks en bredde på 80mm og en tykkelse på kanskje 3-5 mm

Comment

• Ja, så lenge man ikke kræsjer så trenger man ikke feste det engang. Men når man kræsjer i 80 km/t så veier ikke utstyret rent lite.
      Mvh Tony
      - The only road to take is perfection itself

Comment

• Det skal være sikkert å visst.Mener å huske at et spebarn på noen få kg ble ca 11 tonn i ein frontkollisjon i 80 km\t. Så lønner seg å gjøre installasjon sikker i allfall

Comment

• er stålet fra skinnene som holder gasrasje porter. vet ikke helt hva det tåler men noe karrosseriplate er det ikke gitt er faktisk 3mm å mener jeg....er hvertfall noe hinsides stive greier... å det må det vel være når det skal holde porter på 400 kg og 480 bredde all slags vær.
          Last edited by biffen071278; 25-02-2009, 20:52.
          Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima
          Prosjekttråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1840

Comment

• 400KG er ikke 11 tonn hehe

Men fest det godt rundt hele så blir det nok så bra så

Hvorfor støpte du ikke kasse nedi hjulbrønnen forresten?
            Mvh Tony

Comment

• sant det men 400kg i full storm er nå litt det å Nei si det, kanskje fordi jeg har beholdt reservehjulet nedi der Får plass til barnevogna sånn det er nå så da ble alle fornøyde
              Alpine, Digital Designs, Audio-System, Connection, Odyssey, Hertz, Fusion, dynabel, soundstream, Dls, Kenwood, Genesis, Seas, Supra kabler, Optima

Comment

• Originally posted by Vinje View Post
                Det skal være sikkert å visst.Mener å huske at et spebarn på noen få kg ble ca 11 tonn i ein frontkollisjon i 80 km\t. Så lønner seg å gjøre installasjon sikker i allfall
                Da husker du bra feil.
                Code:
                Din vekt	Din vekt i 50 km/t	Din vekt i 70 km/t
                15 kg	       750 kg	                1.000 kg
                Mvh
                Rolf Try Nygård

Comment

• But still... er mangedobbelt vekt
                  Mvh Tony

Comment

• sant det. men i dette tilfelle må da disse stål vinklene presses opp. for sideveis er rammen laget etter hele bagasjen så flytter seg ikke noe der..men kan måle tykkelsen i morgen. er 3 el 4 mm mener jeg.

Comment

• Originally posted by neptyr View Post
                      Da husker du bra feil.
                      Code:
                      Din vekt	Din vekt i 50 km/t	Din vekt i 70 km/t
                      15 kg	       750 kg	                1.000 kg
                      Hehe,var det et tonn det kanskje var ja.En stund siden jeg hadde den leksjonen Men i allefall.Et stereoanlegg på 100 kg blir ganske tungt i en frontkollisjon.

Comment

• jepp. var å målte nå. er 3mm rustfritt stål men hva det tåler aner jeg ikke da...

Comment

• er vel på tide med litt oppdatering her
                          fått lakket rammen, noe som ikke ble bra da det var litt kaldt ute. men synes jo ikke Også laget plata som forsterkerene skal være på. festet i ramma med 6xm8 skruer. Forsterkere og kondis festes med islagsmuttere

fant en plass til delefiltrene og sånn ifarta
                          .

satte i noen skruer og for sikkerhets skyld da jeg ikke er helt sikker på sveise kunnskapene

satt kjerringa i sving å (trekket er midlertidig, men hadde ikke vinyl tilgjengelig)

trukket

islagsmuttere

Begynner å ligne noe da....

Hvis været er bra i morgen håper jeg å få pusset ferdig basskassa. Og begynne å plassere strømfordelingsblokka.

Comment

• fikk gjort litt idag å sånn omtrent tenkte jeg det skulle se ut. men er i tvil om jeg skal ha nylonstrømpe på el ei? Seff blir alle kablene like, bare tatt det jeg hadde liggende nå...

bare trekt kassa med noe jeg hadde liggende.. er bare stiftet på men ser bedre ut enn trefargen

Omtrent sånn vil det komme til å bli seende ut

Er ikke tvil om at bassen er mere riktig plasser nå enn den var...

Comment

• Ryddig og fin instalasjon det der ja Men står ikke forsterkerne dine utsatt til med tanke på bagasje ? Eller har jeg gått glipp av noe? hehe

Comment

• Skal vel sikkert være en plate med glassvindu over forsterkerne

Comment

Working...
                                X